השבחת נכסים ועבודות קבלניות

השבחת נכס נדל"ני הינה השקעה בצורת שיפוץ, אשר רווחיה באים לידי ביטוי בשכר החודשי המתקבל או בהעלאת ערך הדירה ומכירתה. אנחנו נותנים מענה מקצועי לעבודות, במגוון היקפים- החל מעבודות ריענון קלות ועד לשינוי מבנה הדירה ושיפוץ יסודי.

למה לי לשפץ ומה זה אומר?

הנכס שלך הוא הבית של הדייר שלך והרבה יותר נעים לחיות בדירה מסודרת, יפה וללא תקלות. הרבה אנשים מחפשים לא רק קורת גג, אלא, מקום שטוב להיות בו ומוכנים להשקיע מכספם כדי לקבל בית איכותי. שיפוץ הוא הכלי הבסיסי שלנו להעניק להם מקום שכזה.

השיפוץ הינו תהליך של השבחת הנכס ולכן, מביא עמו עליה בערכו הכלכלי, גם בתהליך ההשכרה וגם בזמן מכירתו.

אסטרטגיה זו, בהשוואה לאסטרטגיה הפסיבית, היא מהירה יותר ונעשית תוך מספר חודשים בודד. השבחה שכזו יכולה לתת רווחים של 10%- 20% (ע"פ האתר יד 2).

ניתן לבצע כמה רמות של שיפוץ, כל בחירה תהיה מותאמת לאופי ומבנה הדירה, למצבה וכן, לסכום שנרצה להשקיע.

ריענון הדירה- בדרך כלל יכלול צביעה של קירות ב- 3 צבעים (למשל: תכלת, אפור ולבן), למראה מעניין, מואר ומשמח. החלפה של שקעים, מתגים וברזים וידיות, הינן פעולות פשוטות יחסית ולא יקרות שמכניסות חידוש. גופי תאורה מודרניים מותאמים מוסיפים שיק מגניב וייחוד לדירה. ניתן גם להוסיף וילונות, מדבקות קיר ומדפים. חידושים ותוספות אלה, נושאים בעלות מינימאלית אך לא ניתן להתעלם מההשפעה שיש להם על הנראות ועל האווירה בדירה.

מייקאובר/ מהפך כללי (שיפוץ כולל על בסיס מבנה קיים)- מתאים לאנשים שמחפשים לשוות לדירתם מראה חדשני, תוך טיפול בכל הבעיות הקיימות, מבלי לבצע עבודות אדריכליות מורכבות.
עבודה כזו תכלול בדרך כלל טיפול יסודי בקירות, הרכבת ריצפה חדשה (ניתן לבחור ממגוון רחב של אריחי קרמיקה, פרקט או פרקט למינציה), חידוש ארונות מטבח ואריחים, כלים סניטריים בלויים (אסלה, מקלחון, כיור), החלפת מזגנים (אם יש צורך), חידוש חלונות ודלתות באמצעות שיוף וצביעה או החלפתם, וכמובן צביעת הקירות, החלפת שקעים, מתגים וברזים והתקנת גופי תאורה מעוצבים, וילונות ומדפים- הדירה עוברת מהפך תוך הקפדה על הפרטים הקטנה.
אנחנו מעדיפים וגם ממליצים, לעבוד עם פרקט למינציה איכותי, שעמידותו ואיכותו נבדקו. לחיפוי הרצפה שמונח בבית יש השפעה עצומה על הנראות שלו, על האווירה הכללית בבית ועל הערך הכלכלי של הנכס. החלפת רצפה, לרוב, תתאפשר לעיתים רחוקות ולכן נרצה לבחור חומרים ובעלי מקצוע שיתנו לנו את התוצאה היפה והעמידה ביותר.
עבור המטבח, לרוב, נבחר צבעים רכים שיוכלו להתאים למגוון רחב של דיירים. הצבע הלבן נחשב כצבע הסטנדרטי ביותר, אך הוא גם הצבע המשעמם ביותר והמתלכלך ביותר ולכן נעדיף גוונים אפורים וכחולים (שמשתלבים מצוין עם פרקט בצבע עץ). כתוספת של צבע ושיק, כדאי להיות יצירתיים ולבחור אריחים יפים ומסוגננים לחיפוי השטחים הרטובים. היום ניתן למצוא מגוון רחב של אריחים בעלי דוגמאות וציורים, שילובי צבעים וטקסטורות במחירים שווים
חלונות ודלתות עץ נחשבים מיושנים. יחד עם זאת, מיושן שעשוי בטוב טעם נקרא וינטג'. לעיתים קרובות נבחר לחדש במקום להחליף וניתן לעשות זאת על ידי שיוף מקצועי, בטכניקת חשיפה חלקית בגימור לכה- כך מתקבל מראה ייחודי המשלב בין ישן לחדש.

שינוי מבנה- הינו תהליך מורכב, המצריך ראייה אדריכלית כוללת, על מנת לממש את הפוטנציאל הגלום בנכס. דירות רבות נבנו וחולקו בדרך אשר שירתה את דייריה בעבר, אבל אינה רלוונטית עוד. לשמחתנו, ישנה אפשרות ליצור חלוקה שונה, שמתכתבת עם צורכי הדייר המודרני.
חלוקה נכונה של החלל, היא כזו שתייצר מרחב, אור, זרימת אוויר ותיתן מענה לצרכים הפונקציונליים של דייריה. שינוי מבנה יכול לכלול שינוי במיקום החללים (למשל, הזזת המטבח), תוך הסרת או הוספת קירות, פתיחת חללים קטנים, הגדלת/ הקטנת חלונות ועוד.. תהליך זה לרוב יכלול גם עבודה על תשתיות ועיצוב הדירה (ראו מייקאובר כללי).
ראש יצירתי ומנוסה יגיע לתוכנית המותאמת ביותר, תוך התבוננות על המבנה הקיים, הצרכים, הדיירים הפוטנציאלים והסביבה, תוך שיקולים כלכליים קצרי וארוכי טווח.
שינוי מבנה ושאר עבודות ההשבחה, שיבואו בעקבותי הינם השקעה משמעותית ולכן כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע בעלי ראייה כוללת וניסיון בתכנון וביצוע עבודות מהסוג זה. לפעמים, דווקא הניסיון הנואש לחסוך בכסף וזמן, יוצר בעיות ותסבוכות שאינן צפויות, גם בתהליך העבודה אך בעיקר בטווח הארוך.
אנחנו מאמינים שאם נשקיע בבתים שלנו, הם יעבדו בשבילנו בצורה הטובה ביותר- יניבו תשואות מרשימות, ישחררו אותנו מהתעסקות מתמדת בתקול ובחסר וימשכו דיירים איכותיים שישמרו לנו על הבית וירצו להמשיך ולהתגורר בו לאורך זמן.

יש לנו ניסיון רב בעבודות השבחה בכל הרמות. נשמח לייעץ, לענות על שאלות ולחשוב יחד על אפשרויות ואלטרנטיבות שיתאימו למטרותיכם.

כמה זמן זה לוקח ומה אני צריך לעשות בשביל זה?

כמובן שהתשובה היא תלוי.

תלוי בהיקף העבודה, תלוי בגודל הבית ובמצבו, תלוי בהשקעה הכלכלית וכמובן באנשי המקצוע המתכננים והמבצעים.
ריענון של דירה קטנה, במצב טוב יחסית, ייקח בין יום לשלושה ימים, עבודה על דירה גדולה יותר ייקח עד שבוע ימים.
ביצוע מייקאובר לדירה קטנה, יערוך בין שבוע לשבועיים, עבור דירה גדולה או מורכבת יותר, נצטרך להשקיע בין שבועיים לחודש.
שינוי מבנה הינו התהליך המורכב ביותר וביצוע עבודה מהסוג הזה, תדרוש בין 3 שבועות ל- 6 שבועות.

כמובן שדרוש תכנון מקדים- ללא תכנון והערכות נכונים, כל נושא השיפוץ יכול להיגרר הרבה יותר זמן ממה שציפינו ולהציף אתגרים חדשים, לאחר תחילת העבודה. ידוע לנו כי זמן השיפוץ הינו זמן יקר ערך, ששווה לא מעט כסף ולכן המטרה היא להפוך אותו ליעיל ככל הניתן.
חשוב לזכור שהעבודה דורשת סנכרון בין מגוון אנשי מקצוע, ניהול ובקרה. עבור השקט, הביטחון, הזמן והאיכות, מומלץ לעבוד מול גורם המאגד את כלל העבודה, מתחילתה ועד סופה (זאת אומרת- בית משופץ, יפה, נקי ומוכן לכניסת דיירים)
ההערכות ששיתפנו הינן הערכות לגבי העבודה שלנו והן, כמובן, משתנות בהתאם לנתונים שונים.
לבחירתכם רמת המעורבות שלכם בפרויקט- תוכלו להסתפק בלתת לנו תקציב ותמונה כללית של החזון שלכם לגבי הדירה ובעצם לסמוך עלינו שנעשה את הבחירה המיטבית. במידה ותרצו לקחת חלק באופן פעיל יותר, נשמח לעבוד בשיתוף פעולה.
לאחר סיור של איש מקצוע בנכס, נכין מסמך מסודר עם פרטי העבודה והצעת המחיר, ונתחיל בעבודה לאחר האישור.

דילוג לתוכן